İADE KOŞULLARI
Web sitemiz üzerinden yapılan satışlar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine tabi satışlardır ve bu kanun-yönetmelikteki
hükümleri uygulamaktadır.
İade edeceğiniz ürünlerin aşağıdaki şartlara uygun olması işlemlerin hızlı
bir şekilde tamamlanmasını sağlayacaktır:
İade edeceğiniz ürüne ilişkin web sayfamızda yer alan iletişim bilgileri
doğrultusunda bizimle irtibata geçmeniz ve bildirimde bulunmanız gerekmektedir.
İade bildiriminde bulunulmadan gönderilecek ürünler müşteriye geri
gönderilecektir.
Ürünlerin kutusu üzerindeki, ithalatçı veya üretici firma tarafından
yapıştırılmış olan etiketlerin yırtılması, vakumlu veya jelatinli ambalajın
açılması durumlarında, iade talepleri kabul edilmemektedir.
İadenin, satın alınan ürünün ambalajı açılmadan, tahrip edilmeden, bozulmadan
ve ürün kullanılmadan teslim tarihinden itibaren on beş(15) günlük süre içinde
gerçekleştirilmesi gereklidir.
Ürünler orijinal ambalajlarından çıkarılarak kullanıldıktan sonra iade edilme
istekleri için 15 günlük geri alım süresi işlememektedir ve kullanılmış ürün
kesinlikle geri kabul edilmemektedir. Ürün iade koşulları sadece ürün
kullanılmadığı koşullarda geçerlidir.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 'un 4.Maddesine göre, "Tanıtım ve
kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan niteliklerine aykırı
olan ya da kullanım amacı bakımından tüketicinin ondan beklediği faydaları
azaltan maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal
olarak kabul edilir. Müşteri, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün
içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunursa, ürünü iade etme, bedel indirimi,
ücretsiz değişim ya da ücretsiz onarım haklarından birine sahiptir.”
Ayıplı Mal bildiriminde bulunarak yukarıda belirtilen haklardan faydalanmak
için;
Ürünün özellikleri, tanıtımında belirtilen özelliklerden farklıysa ya da,
müşterinin üründen beklediği faydayı azaltan reklamlarda iletilen üründe
eksiklikler varsa, örneğin, ürün, ayıplı mal sınıfına girer.
Müşteri, 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunmalıdır.
Ayıplı Mal bildiriminde, ürünün ithalatçısı düzenlenen bir raporla kullanım
hatasının bulunup bulunmadığı belirlenir. Kullanıcı hatasının olduğu tespit
edilirse, müşteri, haklardan faydalanamaz.
CAYMA HAKKI
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği 'nin 8. Maddesine göre, müşteri, "Ürünü
teslim aldığı tarihten itibaren on beşgün içerisinde hiçbir sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden
cayma hakkına sahiptir.” . Buna göre, müşteri, ürünü aldıktan sonra, 15 gün
içerisinde sebepsiz iade etme hakkına sahiptir. Cayma hakkını kullanan
müşteriler kargo ücretini ödeyerek iadesini gerçekleştirir. Ayıplı ürünler için
kargo ücreti satıcıya aittir